Gazton’s


Godis!
december 27, 2009, 2:11 f m
Filed under: Uncategorized | Etiketter: , , , , , , ,

Hej hopp där ute. Nu skall ni få höra något förskräckligt… vi fick lov att vara hemma själva jag och Ella på julafton. Hemskt va?? Fast jag måste ju säga att både matte, husse och lillmatte hade ågren för att lämna oss. Dom stack till gammelmatte i Österfärnebo, där springer ju Happy och bloar ner hela huset. Därför kunde inte jag få följa med och då måste Ella vara här hemma för att hålla mig sällskap. Hur populär tror ni man blev där när hon fick reda på att hon fick vara sällskapsdam till mig, på en skala till 10…. ungefär 0. =/ Men dom kom faktiskt hem mycket tidigare än dom brukar bara för att vi inte skulle vara ensamma för länge, det var ju snällt i alla fall.

Vi fick i alla fall godis i julklapp….lever utav familjen (icke oväntat), grisöron och lite annat gott. Sen utav Ellis och Elvis fick vi grisknorr (även om den var väldans rak) 🙂 och sedan en toarulle full med godis. Mums!

Idag har vi varit ute och lekt i snön och eftersom jag är gentleman så låter jag Ella få ha ner mig i snön så jag ser ut som en samojed när vi går in. Alldeles vit är jag. Matte säger att det är tur att jag är så snäll som jag är :D. Visst är det! Nåväl…. nu väntar vi på det nya året och matte fasar för dessa smällare. Själv blir jag förbannad och skäller när jag ser hur rädd Ella blir för dom. Jag och Happy brukar inte bry oss, förutom när jag blir förbannad då. Matte fick ju igenom förrut att det inte skulle smällas i byn, utan man skulle få gå ner till sjön för att göra det. Men det har flyttat hit en massa nytt folk och dom vet inte om det, men matte funderar på att sätta upp en lapp på anslagstavlan som finns. Risken är bara att någon blir sur som fan och sliter ner den innan alla har läst. Men då blir det väl att sätta upp en ny! Hon skall i alla fall prata med ordförande får se vad han säger. Själva tycker vi att dom fan kan ta och förbjuda allt vad smällare heter, vilket jävelskap!

Men vi tar en sak i taget…. i morgon gäller snöskottning 🙂 och det lär vi ju hjälpa till med. Ha ha ha….vi är ju såååå duktiga på det.

Jag fick min en julklapp =D

Öppning av julklapp

Grise knorren

Ella öppnar sin med smågodis i

Godis fick Ella fram

Jag och mitt godis...mums var det 🙂

Ja visst ja…måste ju visa ett kort på lilla Ika också… där hade hon tydligen fått grädde på julafton (klart dom skall frossa när inte jag och Ella är med), så därför har hon klet i skägget. Och en ny leksak fick hon också från oss, den blev populär 😀

Ika med grädde på hakan och lillmatte

Ika med leksak


7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jaså. Ni tog det lite lugnt under julafton. Bra att ni fick julklappar och smaska på. Hemma hos mig var det inte så lugnt precis, men nu – några dagar senare – har alla åkt och lugnet har infunnit sig. God fortsättning på er alla!

Kommentar av Valle Vagabond

Ja det där med smällare är ett himla otyg för alla stackars hundar som är rädd och mår dåligt!! Håller med er om att man skulle förbjuda allt vad smällare och raketer heter!

Det var nog inte så farligt med Linns tå (kanske en bra anledning att slippa åka med igen) och mitt skavså är inte heller farligt men jag tror ändå att det var tur att du inte såg oss för då hade du npg pinkat på dig 🙂 kram

Kommentar av Helena

Ni verkar ha haft en jäättefin jul ni med! 😀

Kommentar av Lisa

Bra det där att ni lyckades få byn att smälla på ett ställe lite längre bort. Jag tycker man borde tänka så överallt. För det är ju fler än vi hundar som inte gillar smällare. Tror inte djuren i naturen tycker det är så värst kul heller. Personligen har jag svårt att se vad som skulle kunna vara så roligt med att bränna upp en massa pengar på oljud och otäckheter när man kan köpa grisknorrar för dem, raka och krokiga.

/Wilma

Kommentar av Karin och Wilma

Tomten kom till mig med. Det visste jag, för jag hade redan sett paketen.
Sen stack matte några timmar på kvällen. Först blev jag sur. Sen somnade jag. Det är ju så jobbigt att öppna paket. Så när matte väl kom hem var jag alldeles yrvaken, men det såg hon naturligtvis inte.

Kommentar av Katta & Doriz

Gott slut och ett riktigt gott nytt år, Gazton!

Kommentar av Myrra

Ja visst ser dom ut som söta rävar mina småttingar 😉
Nu är det bara en kvar hemma, igår hade vi besök av Axe en stund…Jag muttrade lite, men Alyza och han busade jättemycket…Dahro gillade oxå lillkillen.
Vi bryr oss inte om smällare!!! Här där vi bor skjuts det inte så mycket tack och lov…
Borde som sagt förbjudas att skjutas av allmänheten och bara skjutas mellan vissa klockslag och på utsatta platser så vi som inte vill kan åka en bit ifrån!!!
Va bra att ni fick igenom ert förslag förut…Hoppas dom nyinflyttade respekterar det, när dom får upplysning om det!!!

GOTT NYTT ÅR 2010!!!
Puss Giah.

Kommentar av Giah




Lämna en kommentar